توهم چیست ؟ انواع و راه درمان

توهم

یک اختلال روان‌پریشی‌ می باشد و در واقع نداشتن تصوری صحیح از چیزی و هم چنین شنیدن صداهای غیر واقعی یا دیدن تصاویر غیر منطقی و واقعی که البته افراد مبتلا به توهم حتی خود را در حال تجربه‌ی یک اتفاق هم درک می‌کنند. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از اتفاقات روی نداده است و تمام این‌ها حاصل تخیلات فرد است. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

انواع توهم چیست؟

انواع توهم چیست؟

1- توهم ذهنی

توهمات ذهنی تصورات نادرستی که فرد از اطرافیان و محیط پیرامون دارد. –توهمات اروتومانیک: در این توهمات فرد خیال می‌کند کسی عاشق اوست و معمولا هم یک فرد مشهور منظور توهمات فرد است. -توهمات حسادت: احساس  به وجود رقیب یا خیانت در رفتار همسر یا همکار می‌کند. -توهمات آسیب:  در واقع متصور می‌گردد که کسی قصد جان و یا آسیب به وی را متصور می‌شود.

2- توهم شنیداری

توهم شنیداری در کودکان معمولا با شنیدن صداهای غیر واقعی در سنین 3-6 سال رخ می‌دهد. توهمات اسکیزوفرنی جوانی است که چند سال زودتر بروز کرده است و نباید آن را با شیطنت یا خیال پردازی اشتباه گرفت.

4- توهم بینایی

فرد مبتلا به توهم بینایی لکه‌ی روی لباس را به شکل یک حیوان درنده می‌بیند یا چراغ چشمک زن و افرادی را می‌بیند که وجود خارجی ندارند. توهم بعد از سکته‌ی مغزی یکی از عوارض آزاردهنده است که در تمام افراد رخ نمی‌دهد ولی درصورت بروز با علائم بینایی همراه است و برای بیمار و اطرافیان آزار دهنده است.

4- توهمات بویایی

در واقع فرد بوهای غیر قابل قبول و غیر منطقی را استشمام می‌کند و برای شخص خطرناک و تهدیدآور است.

5- توهم چشایی

چشیدن طعم و مزه‌های غیر ممکن در مثلا غذای خود، مانند چشیدن طعم خون یا مدفوع در غذا.

6- توهم لامسه

احساس داشتن حرکت موجودات مختلف بر روی پوست و بدن.

دلایل توهم

دلایل توهم

شرایط زندگی دلایلی است که منجر به بروز توهم می‌شود. سبک زندگی ناسالم با مصرف مواد مخدر، مشروبات الکی یا استفاده از داروهای خاص فرد را در شرایط ناایمن قرار می‌دهد. و از اصول مهمی که در سلامت روان تاثیر دارد توجه به بهداشت روان و برقراری ارتباط‌های سالم با اطرافیان و محیط پیرامون است.

افسردگی پس از زایمان

علائم افسردگی بعد از زایمان مانند دیگر افسردگی‌ها با کاهش اشتها، تغییر در خلق و خو و میل به گوشه گیری بروز می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه در پرستاری از نوزاد یا خودشان دچار مشکل می‌شوند و البته امکان توأمان شدن توهم و افسردگی با هم جود دارد که سپس منجر بر روان‌پریشی مانند توهمات دیداری و شنوایی شود.  در این مواقع فرد صداهای غیر معمول می‌شنود یا چیزهای غیر معمول می‌بیند و درصورتی‌که مورد توجه قرار نگیرد منجر به آسیب به نوزاد یا خود فرد می‌شود.

اضطراب توهم‌زا

فرد ممکن است درک مشکل و مواجهه با آن را نداشته باشد و دچار توهم می‌شود. پس بهترین راه یادگیری شیوه‌های مهار اضطراب و حفظ آرامش است. توهم ناشی از استفاده از دارو -داروهای توهم زا LSD و PCP -کلوزاپین و کلوزریل -هالوپریدول -سرووکل -ژئودون -کلروپرومازین خوراکی و تزریقی -فلوفنازین -اولانزاپین -تیوتیکسن -ریسپریدون -ریسپرداین

توهم و اعتیاد به مواد مخدر و الکل

توهم و اعتیاد به مواد مخدر و الکل

با مصرف الکل و مواد مخدر فرد دچار برخی توهامات و نیز به وسیله چنین توهماتی فرد ممکن است دست به کارهای ناشایست و جبران ناپذیری بزد که هر گز نتوان جبران کرد و توهمی که به این علت ایجاد می‌شود بیشتر توهم بینایی است، اما ممکن است انواع دیگری از توهم تجربه شود. حشیش، گل، ماری‌جوانا فرد را دچار توهم می‌کنند.

اختلالات خواب و توهم

اختلال خواب در واقع سبب می‌گردد تا فرد زمان بیدار شدن توانایی حرکت نداشته باشد و یا نیز در هنگام خواب کارهای غیر معقول انجام دهد. البته این اختلال با دارو قابل درمان است.

توهم دمانس در پیری

دمانس اختلالی است که مغز در پردازش قوات شنوایی و بینایی قادر به تشخیص درست نیست و فرد تصور می‌کند که صدای همسر سابق و یا فرزندان کوچک خود در گذشته را دارد می‌شنود.   درمان خانگی برای استرس چیست؟بیشتر بخوانید:درمان خانگی برای استرس چیست؟

توهم وسواس فکری

این اختلال اضطرابی همراه با رفتارها و افکار غیر قابل کنترل است. این افراد کارهایی مانند شستن دست و لباس، مرتب کردن لباس و یا موارد دیگر را به صورت پشت سرهم تکرار می‌کنند و نیز ممکن است دارای افکار آزار دهنده دائمی چنان باز بودن در و حمله و هجوم دزد را در ذهن داشته باشند.

توهم در چه کسانی شایع‌تر است؟

توهم در چه کسانی شایع‌تر است؟

اعضای خانواده ای که  به این بیماری مبتلا هستند و در واقع کروموزوم‌ها در انتقال عامل توهم و هذیان از والدین به فرزندان نقش دارند. البته عامل محیط نیز بر توهم تاثیر گذار است. تغییر شرایط زندگی در مهاجرت، ابتلا به افسردگی به دلیل شکست‌های عاطفی یا مالی می‌تواند سبب بروز توهم شود.

تشخیص اختلالات توهم

از آنجا که بیماری‌هایی چنان توهم با روان و روح افراد در ارتباط است و چون این بیماری و اختلال چون بیماری جسمی نیست که علائمی داشته باشد که فرد به طور عادی توانایی تشخیص آن را داشته باشد و با مراجعه به پزشک و با بررسی رفتار وی و صحبت از توهمات پی به بیماری برده می شود و درمان مناسب انتخاب می گردد.

درمان توهم

درمان توهم

توهم از مشکلات و اختلات روانی است که می‌توان آن را درمان کرد. راه درمان و مقابله با توهم با دارو و مشاوره‌ی روانپزشکی است.

درمان دارویی توهم

-فلوفنازین -هالوپریدول -آریپیپرازول -آریپیپرازول لاروکسیل -آسناپین -تیوتیکسن -لاکسپین -برکسپیپرازول -کاریپرازین -پالیپریدون -پالیپریدون پالمیتات -کوئیتاپین -تریلافون -زیپرازیدون -لاکسپین -پرفنازین -تیوردازین

مشاوره با روانشناس برای درمان توهم

ممکن است برخی از مشکلات توهم از طریق روان درمان گری و نیز مشاوره با پزشک متخصص و روان شناس حل گردد و از آن جایی که شخصی که دچار توهم می گردد اضطراب بالایی دارد و در نتیجه‌ی تشدید بیماری دچار توهم می‌گردد درصورتی‌که شیوه‌ی کنترل هیجان را بیاموزد یا ریشه‌ی مشکلات را در جلسات روان‌درمانی بیاید وضعیت بهتری خواهد داشت. البته علاوه بر فرد بیمار خانواده‌ی او نیز باید تحت مشاوره قرار بگیرند.

عوارض اختلالات توهم‌زا

در اثر توهم ممکن است آسیب جسمی به خود یا اطرافیان بزنند. -افراد مبتلا به توهم ممکن است در اثر توهم یا هذیان به افسردگی مبتلا شوند. -توهمات باعث می‌شود از اطرافیان فاصله بگیرند و روابط اجتماعی محدود شود. -خشونتی که در رفتار بیماران وجود دارد ممکن است در سطح اجتماع موجب ایجاد درگیری یا مشکلات قانونی شود.

توانایی جلوگیری از توهم

با توجه به این مسئله که توانایی جلوگیری از توهم وجود ندارد و باید در صورت بروز بلافاصله اقدامات لازم انجام گردد تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری گردد.

زمان مراجعه به پزشک

در هنگام شنیدن و یا دیدن چیزی غیر معقول که دیگران توانایی دیدن آن را ندارند و نیز با بالا رفتن تعداد دفعات این حالات باید به پزشک مراجعه نمود.

آینده ای روشن با تحصیل پزشکی در قبرس


در سال های اخیر بسیاری از داوطلبانی که مایل به تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارجی هستند، قبرس را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرده اند. تحصیل پزشکی در قبرس مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین آنها اعتبار مدرک دانشگاهی شما در سطح بین المللی است. اکثر دانشگاه های قبرس در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. همچنین تحصیل در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. اگر می خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های قبرس بیشتر بدانید با ماه همراه باشید.

چرا باید قبرس را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنید؟

تعداد علاقه مندان به تحصیل پزشکی در قبرس روز به روز در حال افزایش است. احتمالا یک دلیل منطقی برای این وجود دارد. اکثر متقاضیان بر این باورند که قبرس یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. دلایل اصلی انتخاب قبرس برای تحصیل پزشکی عبارتند از:

ثبات و امنیت اجتماعی بالا در قبرس

شباهت های فرهنگی و جغرافیایی قبرس و ایران

دارای استانداردهای آموزشی بالا

سطح کیفی بالای دانشگاه های پزشکی قبرس

فرصت تحصیل پزشکی در قبرس از منتخبی از دانشگاه های معتبر جهان

هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای اروپایی

توانایی تحصیل به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس euromy.info  باید در یک مصاحبه علمی در دانشگاه های این کشور پذیرفته شوند. مصاحبه های علمی به صورت حضوری یا آنلاین پس از تایید مدارک ارسالی انجام می شود. موفقیت در این مصاحبه ها همراه با ارائه مدرک دیپلم دبیرستان (پایه 16 به بالا) و مدرک زبان (آیلتس یا تافل)، شرایط پذیرش محسوب می شود.


پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی

قبرس دانشگاه های زیادی دارد که بسیاری از آنها جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. در نتیجه انتخاب دانشگاه برای کسانی که در قبرس پزشکی تحصیل می کنند بسیار سخت خواهد بود. سه تا از دانشگاه های قبرس دارای رتبه بین المللی هستند و دارای امکانات پزشکی عالی هستند. اینها سه دانشگاه هستند: دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه اروپای شرقی.

رشته پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار و پر تقاضا می باشد. این رشته به دلیل بازار کار خوب انتخاب اول بسیاری از داوطلبان می باشد. در نتیجه رقابت شدیدی در بین متقاضیان وجود دارد که گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های قبرس را دشوار می کند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس 6 سال به طول می انجامد. سه سال اول به مطالعه مفاهیم نظری و سه سال دوم به آموزش مسائل عملی می گذرد. مدرکی که پس از اتمام این دوره آموزشی شش ساله پزشکی در قبرس اعطا می شود، دکترای پزشکی عمومی است. دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی هستند می توانند در دوره های تخصصی در قبرس، ترکیه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنند.

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بهترین دانشگاه های قبرس است. بسیاری از افرادی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند می خواهند در این دانشگاه ثبت نام کنند. در نتیجه رقابت بین متقاضیان بین المللی برای پذیرش در این دانشگاه شدید است. به همین دلیل پذیرش در دانشگاه این دانشگاه آسان و ساده نیست. اگر می خواهید شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه مدیترانه شرقی افزایش دهید، باید شرایط لازم را داشته باشید.

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی داشتن مدرک دیپلم و معدل پیش دانشگاهی 16 به بالا می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی را دارند باید بدانند که این دانشگاه دارای رشته پزشکی با دانشگاه مرمره ترکیه است. دانشگاه مرمره یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است که در استانبول واقع شده است.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در قبرس باید بدانند که سه سال اول را در دانشگاه مدیترانه شرقی می گذرانند و برای تکمیل واحد عملی به دانشگاه مرمره ترکیه می روند. این مدرک به طور مشترک توسط دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و دانشگاه مرمره ترکیه اعطا می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی دانشگاه مدیترانه شرقی مراجعه کنید.

در واقع دانشجویان این دانشگاه می توانند در دو تا از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند. این فرصت برای بسیاری از داوطلبان خوشایند است. با این حال، برخی دیگر ترجیح می دهند تحصیلات خود را در دانشگاه بگذرانند. بنابراین هنگام درخواست پذیرش از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس حتما به این موضوع توجه کنید.

برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در قبرس توجه به شرایط این دو دانشگاه بسیار مهم است. شرایط اسکان، هزینه های اسکان و زندگی، حمل و نقل و غیره. در دو کشور متفاوت خواهد بود. بنابراین تصمیم گیری کور می تواند برای یک فرد دشوار باشد.

تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه های خاورمیانه

همانطور که اشاره شد، قبرس دارای دانشگاه های زیادی در زمینه پزشکی و زیرشاخه های آن می باشد. اکثر این دانشگاه ها جزو برترین دانشگاه های دنیا هستند. خاورمیانه یکی از مهم ترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس است.

دانشگاه خاور نزدیک یکی از دانشگاه های پیشرو در قبرس است که بهترین امکانات و اساتید را در زمینه پزشکی ارائه می دهد. موقعیت و جایگاه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های مدیترانه شرقی کوچک است، اما تاریخ طولانی و درخشان آن را نمی توان دست کم گرفت. هر ساله بسیاری از دانشجویان پزشکی این دانشگاه با بازدهی قوی در بسیاری از بیمارستان های قبرس مشغول به کار می شوند.

دانشگاه خاورمیانه از زمان های قدیم یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در قبرس بوده است. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های خاورمیانه، گذراندن دوره های عملی در خود دانشگاه است. امکانات این دانشگاه پزشکی و زیرمجموعه های آن کامل و جامع است و بخش های عملی ممکن است در بیمارستان خود دانشگاه تکمیل شود. در نتیجه، دانشجویان پزشکی در طول تحصیل در قبرس و در یکی از دانشگاه های خاورمیانه خواهند بود.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه اروپایی قبرس که با نام EUC نیز شناخته می شود در سال 1961 تاسیس شد.یکی از معروف ترین دانشکده های دانشگاه اروپایی قبرس کالج پزشکی است و هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اساتید محترم و برندگان جایزه نوبل در دانشکده پزشکی این دانشگاه حضور دارند. نکته قابل توجه در مورد این دانشگاه تدریس به زبان انگلیسی است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس باید بدانند که مدرک دانشگاه اروپایی قبرس در سراسر اتحادیه اروپا و بهترین کشورهای جهان پذیرفته می شود. علاوه بر این، این دانشگاه با چندین بیمارستان دولتی و خصوصی در قبرس قراردادهای انحصاری دارد. به همین دلیل دانشجویان پزشکی و فوق تخصص های آنها می توانند واحدهای عملی خود را در این بیمارستان ها بگذرانند که این مزیت مهمی برای دانشجویان پزشکی است.

دانشگاه اروپایی قبرس از نظر مواد آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی، سالن های کتابخانه، ساختمان ها و خوابگاه های دانشجویی بهترین دانشگاه محسوب می شود. در مجموع تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس می تواند فرصتی بی نظیر برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور باشد.

کدام دانشگاه های پزشکی در قبرس مورد تایید ایران هستند؟

برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، اخذ تاییدیه دانشگاه قبرس بسیار مهم است. در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. به عبارت دیگر دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های معتبر قبرس تحصیلات پزشکی را گذرانده اند حق طبابت در ایران را نخواهند داشت. در صورت ادامه تحصیل در ایران در سطح علمی بالاتر.

یادداشت مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس توسط ایران به رسمیت شناخته شود، باید پس از اتمام تحصیل در قبرس، مدرک تخصصی خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهید و مدرک تخصصی را از دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت دریافت کنید.

البته دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران برای مقاصد پزشکی را ندارند، نگران نباشند! مدرک پزشکی ارائه شده توسط اکثر دانشگاه های قبرس توسط کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ترکیه به رسمیت شناخته شده است. بنابراین فارغ التحصیلان رشته پزشکی می توانند به راحتی در قبرس یا هر جای دیگر دنیا شروع به کار کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند اما می خواهند پس از اتمام تحصیل به ایران بازگردند، نگران نباشند!

راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. این دانشجویان می توانند در مقاطع بالاتر در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران ادامه تحصیل دهند و با اخذ مدرک دیپلم از این دانشگاه ها مجوز طبابت در داخل کشور را دریافت کنند. بنابراین مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد.

شرایط پذیرش پزشکی در بهترین دانشگاه های قبرس

از آنجایی که دانشگاه های قبرس جزو برترین دانشگاه های جهان هستند، شرایط پذیرش برای آنها آسان نیست. اکثر این دانشگاه ها برای شرکت در آزمون ورودی در یکی از رشته های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات یا فیزیک، داوطلبان تحصیل در رشته بهداشت در قبرس را ملزم می کنند. بسیاری از دانشگاه های ترکیه با قبرس روابط آکادمیک دارند. بنابراین شهروندان ترکیه می توانند در آزمون ورودی کشور خود شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش دانشگاه قبرس می توانید به وب سایت رسمی آنها مراجعه کنید. شرایط واجد شرایط بودن و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. از طرفی ارائه مدارک ناقص یا نادرست می تواند شانس پذیرش شما را از بین ببرد. در نتیجه قبل از اقدام حتما از شرایط و مدارک لازم دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کامل کسب کنید.

به طور کلی مدارک مورد نیاز داوطلبان تحصیل پزشکی در قبرس عبارتند از:

کپی پایان نامه تحصیلی (دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی)

شناسنامه و کارت شناسایی (شامل کپی)

کپی پاسپورت

رزومه تحصیلی

رونویسی

توصیه نامه (2 تا 3 مورد)

نمونه کار

لطفا توجه داشته باشید که در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی در قبرس باید یک کپی از مدرک لیسانس خود را ارائه دهید.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس

برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، بحث در مورد هزینه ها بسیار مهم است. با توجه به نوسانات نرخ دلار نمی توان برای پذیرش از بهترین دانشگاه های قبرس بدون تحلیل درست هزینه ها اقدام کرد. یکی از اصلی ترین هزینه ها شهریه دانشگاه است. توجه داشته باشید که شهریه بهترین دانشگاه های قبرس بسته به رشته تحصیلی، امکانات ارائه شده، رتبه دانشگاه و ... متفاوت است. بسته به

بنابراین، قبل از شروع کار باید از شهریه دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید. اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها را می توانید در وب سایت رسمی دانشگاه های قبرس بیابید. همانطور که گفته شد، سه دانشگاه اصلی در قبرس که در زمینه تحقیقات پزشکی شرکت دارند عبارتند از:

دانشگاه مدیترانه شرقی Eller EMU

خاورمیانه یا NEU

دانشگاه بین المللی قبرس یا CIU

اروپای شرقی یا EUC

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در این سه دانشگاه متفاوت است. شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه مدیترانه شرقی برای پزشکی حدود 10 هزار دلار است در حالی که هزینه تحصیل در دانشگاه شرقی حدود 6800 یورو است. دانشگاه بین المللی قبرس در هر ترم شهریه کمتری نسبت به دو دانشگاه قبلی دریافت می کند (تقریباً 6600 یورو در هر ترم) توجه داشته باشید که این هزینه ها بدون در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی ارائه می شود.

اگر مایل به تحصیل پزشکی در قبرس با بورسیه تحصیلی هستید، باید برای دانشگاه خاورمیانه و دانشگاه بین المللی قبرس اقدام کنید. دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در هیچ زمینه ای از جمله پزشکی بورس تحصیلی ارائه نمی دهد. بنابراین تحصیلات دانشگاهی باید به طور کامل پرداخت شود. شهریه هر ترم در یکی از دانشگاه های بین المللی در قبرس و خاورمیانه با احتساب بورسیه تحصیلی به ترتیب 300 3300 و 0 4080 خواهد بود.

آهنگ فرزاد فرزین به نام «پرواز»Musicdel | موزیکدل

متن آهنگ فرزاد فرزین پرواز

ﻫﻰ ﻛﻪ دﺳﺘﺎی ﺗﻮ ﭘﺮوازو ﻳﺎدم داد دﻟﻢ واﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪ

ﺑﺎ ﺗﻮ ﺧﻮﺑﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻪ اﻳﻦ آدم ﺑﺎز ول ﻧﻜﻨﻰ ﺗﻮ دﺳﺘﺸﻮ

ﻣﻮج درﻳﺎی ﻧﮕﺎت ﺳﻤﺘﻢ ﺳﺮازﻳﺮه ﭼﻰ داری ﺗﻮ ﭼﺸﺎت

وﺳﻌﺖ اﻳﻦ ﺣﺲ ﻫﻤﻪ دﻧﻴﺎﻣﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه ﻧﻤﺒﺪوﻧﻰ دﻟﻢ ﺗﻨﮕﻪ ﺑﺮات

ای ﻫﻤﻪ ﺟﻮﻧﻢ رﻓﺘﻰ داﻏﻮﻧﺖ ﺷﺪم ﻣﺠﻨﻮن و ﺣﻴﺮوﻧﻢ

ای ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ رﻓﺘﻰ ﺗﻮ آﺳﻮن ﻫﻤﻪ درارو روم ﺑﺴﺘﻰ

ای ﻫﻤﻪ ﺟﻮﻧﻢ رﻓﺘﻰ داﻏﻮﻧﺖ ﺷﺪم ﻣﺠﻨﻮن و ﺣﻴﺮوﻧﻢ

ای ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ رﻓﺘﻰ ﺗﻮ آﺳﻮن ﻫﻤﻪ درارو روم ﺑﺴﺘﻰ

ﻣﻨﻮ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﻣﻴﻜﻨﻰ وﻗﺘﻰ ﻛﻪ اﺳﻤﻤﻮ ﺻﺪا ﻣﻴﻜﻨﻰ

ﺑﺎ رﻓﺘﻨﺖ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ اﻳﻦ ﻋﺎﺷﻘﻮ ﺗﻮ ﻛﻞ ﺷﻬﺮ اﻧﮕﺸﺖ ﻧﻤﺎ ﻣﻴﻜﻨﻰ

ای ﻫﻤﻪ ﺟﻮﻧﻢ رﻓﺘﻰ داﻏﻮﻧﺖ ﺷﺪم ﻣﺠﻨﻮن و ﺣﻴﺮوﻧﻢ

ای ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ رﻓﺘﻰ ﺗﻮ آﺳﻮن ﻫﻤﻪ درارو روم ﺑﺴﺘﻰ

ای ﻫﻤﻪ ﺟﻮﻧﻢ رﻓﺘﻰ داﻏﻮﻧﺖ ﺷﺪم ﻣﺠﻨﻮن و ﺣﻴﺮوﻧﻢ

ای ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ رﻓﺘﻰ ﺗﻮ آﺳﻮن ﻫﻤﻪ درارو روم ﺑﺴﺘﻰ

ای ﻫﻤﻪ ﺟﻮﻧﻢ رﻓﺘﻰ داﻏﻮﻧﺖ ﺷﺪم ﻣﺠﻨﻮن و ﺣﻴﺮوﻧﻢ

ای ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ رﻓﺘﻰ ﺗﻮ آﺳﻮن ﻫﻤﻪ درارو روم ﺑﺴﺘﻰ


آهنگ فرزاد فرزین به نام «پرواز»Musicdel | موزیکدل