نحوه ترید در صرافی بایننس


نحوه ترید در صرافی بایننس چگونه است؟ در هنگام ایجاد حساب کاربری باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ آیا بایننس از امنیت کافی برخوردار است؟ اینها سؤالاتی هستند که معمولاً تریدرها با آن مواجه شده و همواره به دنبال جوابی درست و منطقی هستند.

بایننس بزرگ‌ترین صرافی دنیا از نظر حجم معاملاتی است. خصوصیات و ویژگی‌های بسیار عالی بایننس باعث شده که روزانه افراد بسیار زیادی معاملات خود را در این صرافی انجام دهند. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی بایننس این است که افراد روزانه حدود صد ارز دیجیتال را در این صرافی خریدوفروش کرده و به نسبت صرافی‌های دیگر کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند.

همانطور که در مقاله ی ابزار های ترید در بایننس گفتیم، کسانی که قصد ترید در صرافی بایننس را دارند؛ باید با نحوه ترید در این صرافی آشنا شوند و نکات لازم در این حوزه را به‌خوبی یاد بگیرند. در این مطلب نکات بسیار مهم درباره نحوه ترید در صرافی بایننس را شرح خواهیم داد تا با اطلاعات جامع‌تری در این صرافی ترید کنید.

صرافی بایننس چگونه کار می‌کند؟

آشنایی با نحوه کار بایننس یکی از مسائل بسیار مهم است که تمامی تریدرهای باسابقه و تازه‌وارد باید با آن آشنایی کاملی داشته باشند. در غیر این صورت، قادر به انجام ترید در این صرافی نخواهند بود و یا در ادامه راه با مشکل مواجه خواهند شد.

یکی از نکات بسیار مهم که درباره نحوه کار صرافی بایننس باید بدانید این است که در هنگام ورود به سایت یا اپلیکیشن این صرافی، با دو گزینه ترید پیشرفته (pro) و ترید پایه (basic) مواجه خواهید شد. اگر به‌تازگی وارد صرافی بایننس شده‌اید؛ بهتر است که ترید پایه را انتخاب کنید. این بخش طراحی بسیار ساده و راحتی دارد. به همین دلیل افراد تازه‌کار راحت‌تر کارهای خود را انجام می‌دهند.

نحوه کار در صرافی بایننس به این شکل است که تمامی خریداران و فروشندگان دور هم جمع شده و تمام سفارش‌های خود را اعم از خرید یا فروش به ثبت می‌رسانند. بعد از ثبت سفارش، سیستم معاملات در مدت‌زمان بسیار کوتاهی معامله را انجام داده و مبلغی را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است که صرافی بایننس ارزهای دیجیتال یا بیت‌کوین نمی‌فروشد. این صرافی صرفاً به‌عنوان یک واسطه، پل ارتباطی میان خریدار و فروشنده را ایجاد می‌کند و در ازای این کار مبلغی دریافت می‌کند.

مقدار کارمزد در صرافی بایننس

یکی از موضوعات بسیار مهمی که افراد در هنگام انتخاب صرافی موردنظر خود به آن دقت می‌کنند؛ میزان کارمزد آن است. تمامی صرافی‌ها در ازای هر معامله‌ای که انجام می‌شود؛ هزینه‌ای را از کاربر دریافت می‌کنند؛ اما میزان این هزینه در صرافی‌های متغیر است.

در صرافی بایننس، میزان کارمزد بر اساس سطوح کاربری مختلف تعیین می‌شود. برای مثال کاربرانی که میزان معاملات آنها در ماه کمتر از 50 بیت‌کوین است؛ در ازای هر معامله باید 0.1 از کل معامله را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که اگر افراد از ارزهای دیجیتالی داخلی بایننس استفاده کنند؛ مقدار این کارمزد حدود 25 درصد کاهش می‌یابد.

امنیت ترید در صرافی بایننس

از سال 2019 که هکرها به صرافی بایننس حمله کردند؛ این صرافی برای افزایش سرویس امنیتی سایت خود اقدام کرد و احراز هویت دومرحله‌ای را اتخاذ کرد. این صرافی در سال 2020 تصمیم گرفت که راه‌حل‌های پیشرفته‌تری مانند استفاده از تشخیص چهره، تشخیص هویت، تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ، تحقیقات سایبری و... را برای افزایش امنیت سایت انتخاب کند.

این راه‌حل‌های پیشرفته باعث شده که امنیت صرافی بایننس به طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کند و کاربران با خیالی راحت‌تر ترید کنند.

نکات بسیار مهم در هنگام ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در بایننس

نحوه ترید در صرافی بایننس بسیار آسان است. کاربران با حداقل آگاهی در حوزه ترید، می‌توانند به‌راحتی در بایننس ترید کنند. البته بهتر است بدانید که بایننس به دلیل وجود تحریم‌ها، محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی قرار داده است. به همین دلیل رعایت یک سری نکات برای کاربران ایرانی لازم و ضروری است. این نکات عبارت‌اند از:

       هرگز برای ورود به بایننس نباید از آی پی (ip) ایران استفاده کرد.

       از سرور مجازی یا vps استفاده شود.

       تحت هیچ شرایطی در داخل برنامه یا سایت بایننس شماره ایرانی درج نشود.

سخن نهایی

بایننس یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های جهان است که افراد با خیال راحت می‌توانند به کمک سایت یا اپلیکیشن آن، معاملات خود را انجام دهند. در این مطلب نحوه ترید در صرافی بایننس و نکاتی باید درباره این صرافی بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. اگر درباره بایننس یا نحوه فعالیت آن سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.