الگوریتم گوگل


الگوریتم‌های گوگل با تغییر رفتار ما تکامل می‌یابند، فناوری تکامل می‌یابد تا خواسته‌ها و نیازهای ما را برآورده کند، بنابراین موتورهای جستجو نیز باید تغییر کنند. به عنوان مثال، ده سال پیش ما پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست را نداشتیم که ترافیک را به سایت هایمان هدایت کنند.

ما همچنین به ترافیک تلفن همراه یا بهترین راه‌های دسترسی به جستجوگرانی که در حال حرکت بودند فکر نکردیم، زیرا این میلیون‌ها جستجوگر تا امروز که به نظر می‌رسد روندهای بازاریابی یک شبه تغییر می‌کند وجود نداشتند. ابزارها و فن آوری های جدید بلافاصله قابل توجه هستند،

به همین دلیل، گوگل تمایل دارد نحوه مدیریت رتبه‌بندی‌ها، لینک‌ها و به‌ویژه محتوا را در پاسخ به این تغییرات سریع تنظیم کند. اما در قلب تغییر الگوریتم گوگل یک هدف ساده وجود دارد: ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر…

در این مقاله من محمد سلحشوری هستم. من قصد دارم هدف الگوریتم گوگل را از طریق مثال های زیادی بررسی کنم. به طور خلاصه، مهم ترین الگوریتم های گوگل و چند الگوریتم خاص و خاص مرغ مگس خوار را به شما ارائه می کنم. به ما بپیوند

الگوریتم گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

در مورد موتورهای جستجو، مشکل این است که "چگونه می توان مرتبط ترین صفحات وب را برای این کلمات کلیدی (یا عبارات جستجو) پیدا کرد.

«اینجاست که وجود الگوریتم‌ها معنا پیدا می‌کند.

الگوریتم‌ها به گوگل اجازه می‌دهند نتایج مرتبط را پیدا، رتبه‌بندی و برگرداند.

کلمه "الگوریتم" به یک روش مبتنی بر منطق گام به گام برای حل یک مشکل خاص اشاره دارد.

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده برای به دست آوردن داده است که از فهرست جستجوی صفحات وب استفاده می کند که حاوی کلمات کلیدی است که کاربر در جستجوی آن است.

بهترین نتایج ممکن را برای جستجوی سریع ارائه می دهد. از دیدگاه علمی، الگوریتم در واقع مجموعه فرمول هایی است که مسائل را حل کرده و مشکلات پیچیده و بزرگ سازندگان وب سایت را به مسائل کوچکتر تبدیل می کند.

سپس هر صفحه را بر اساس چندین عامل کلیدی رتبه بندی می کند، از جمله:

تعداد دفعات مشاهده کلمات کلیدی در صفحه (کیفیت محتوا)

وب سایت با کیفیت و موثر

به روز رسانی صفحات وب قدیمی با توجه به الگوریتم تازگی

ساخت لینک های با کیفیت از طریق سایت های قابل اعتماد (بک لینک)

ساخت سایت برای موبایل (سئوی موبایل)

وب سایتی با سرعت بارگذاری صفحات بالا داشته باشید

از نشانه‌گذاری طرح‌واره تأیید شده توسط Google برای ارائه اطلاعات قابل شناسایی، مانند آدرس‌ها و محصولات، به موتورهای جستجو استفاده می‌کند.

یک برند قوی در وب سایت خود بسازید تا جستجوها و توجه بیشتر کاربران رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام را در وب سایت خود جلب کنید

داشتن دامنه با کیفیت و قوی (استفاده از کلمات کلیدی و برندینگ و کیفیت لینک)

از فاکتور HTTPS برای افزایش امنیت اطلاعات کاربر استفاده کنید

تجربه کاربری بهتر (زمان بیشتری که کاربر در سایت می گذراند و چند بار و صفحات کاربر از سایت بازدید می کند)

برخی از عوامل خارج از کنترل ما هستند، مانند سن سایت‌ها و نام‌های دامنه، با این حال، بسیاری از این عوامل رتبه‌بندی در کنترل ما هستند، مانند محتوای منحصر به فرد، بهینه‌سازی روی صفحه و انتخاب‌ها. پیوندهای ...

موتورهای جستجو از الگوریتم ها و ترکیبی از چندین سیگنال رتبه بندی برای نمایش صفحات وب بر اساس ارتباط صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنند.

اگر مشغول طراحی و نوشتن یک وب سایت هستید، باید تمام سیاست های گوگل را رعایت کنید تا وب سایت شما در رتبه بالایی قرار گیرد و توسط گوگل جریمه نشود.

اما اگر قوانین گوگل (موتور جستجو) را به طور کامل رعایت نکنید، با الگوریتم های مختلف شناسایی می شوید، در طول مسیر موتور گوگل وب سایت شما را آنالیز می کند و توسط گوگل جریمه می شوید.

یک توسعه دهنده وب سایت برای افزایش رتبه سایت خود نیاز به وجود الگوریتم هایی دارد.

الگوریتم کار می کند:

بررسی محتوای سایت

بررسی وضعیت اتصال

رتبه بندی نتایج جستجو

چند سال پیش اگر روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کردید، قطعاً تبلیغات غیرمرتبط و پنجره‌های بازشو مزاحم را مشاهده می‌کردید که بزرگ‌تر از پنجره پس‌زمینه بودند، که واقعا آزاردهنده بود.

به همین دلیل است که گوگل قوانین (الگوریتم) نجات جانی را برای شناسایی و مقابله با سایت های هرزنامه ایجاد کرده است.

در واقع این الگوریتم‌ها بودند که به کاربران یاد می‌دادند محتوای با کیفیت تولید کنند، رتبه سایت خود را افزایش دهند و جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

در میان الگوریتم های گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار جریمه نمی کند

تنها نقش آن راهنمایی سریع و دقیق کاربران است و به عنوان علائم جاده ای عمل می کند که رانندگان و مسافران را به سرعت و ایمن به مقصدشان راهنمایی می کند.

با توجه به مثال بالا می توان فهمید که الگوریتم های گوگل در واقع یک سری عوامل و دستورالعمل هایی هستند که بین وب سایت های مختلف بر اساس عملکرد و مطابقت با قوانین گوگل تفاوت قائل می شوند.

وجود این الگوریتم ها برای بهینه سازی سایت ها ضروری است.

اول، آنها از ورود سایت های با کیفیت جلوگیری می کنند.

دوم، آنها ارزشمند هستند و باعث رشد قابل توجهی در وب سایت های مصرف کننده می شوند.

جستجوی گوگل باید نیازها و اهداف کاربر را درک کند و مطابق با آن سازگار شود.

مروری بر الگوریتم گوگل

گوگل در 13 ژانویه اعلام کرد که اولین آپدیت الگوریتمی خود را برای سال 2020 منتشر کرد.

اهمیت این به روز رسانی الگوریتم افزایش یافته است زیرا موتور جستجو تایید کرده است که آخرین به روز رسانی گوگل یک الگوریتم کلیدی است.

دلیل اهمیت الگوریتم های گوگل

گوگل برای اتخاذ بهترین تصمیم برای هر ردیاب رتبه به داده های زیادی نیاز دارد

هرچه افراد هنگام جستجوی یک عبارت خاص، نتایج دقیق تری دریافت کنند، بهتر است.

داده هایی که می توانند توسط گوگل بازیابی شوند و به جستجوگران دیگر بازگردانده شوند دقیق هستند.

موتور جستجوی گوگل از الگوریتم هایی برای بازدید از هر وب سایت و بررسی وضعیت آن و قرار دادن صفحاتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند، استفاده می کند.

به این معنی که بهترین لینک های مرتبط با جستجوی شما جزو اولین لینک هایی هستند که گوگل لیست می کند و برای اینکه صفحه مورد توجه و تایید گوگل قرار بگیرد، الگوریتم ها دائما تغییر و به روز می شوند.

کوچکترین تغییر در الگوریتم گوگل می تواند تاثیر زیادی بر روی یک وب سایت خاص داشته باشد.

به دلیل تغییرات الگوریتم و به روز رسانی، بسیاری از وب سایت ها با رتبه های پایین تر جریمه شده اند، در حالی که برخی دیگر شاهد افزایش قابل توجه ترافیک و رتبه بندی بهتر بوده اند.

هر سال، الگوریتم گوگل حدود 500 تا 600 بار تغییر می کند و بیشتر این به روز رسانی ها جزئی هستند و اغلب توسط کاربران سئو انتخاب نمی شوند.

قدرتمندترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم برت (BERT)

این هوش مصنوعی گوگل است

مراحل به روز رسانی محتوا

محتوای با کیفیت و متنوع

الگوریتم رقص گوگل

این به دلیل رتبه بندی نتایج گوگل است که نمی تواند به طور ناگهانی موقعیت شما را برای یک یا چند کلمه کلیدی بهبود بخشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

معنی عبارات جستجو را درک کنید و نتایج مرتبط را با سرعت و دقت بالا به کاربران ارائه دهید

الگوریتم پانداها

در فوریه 2011، اولین نظرسنجی به عنوان بخشی از آپدیت پاندا منتشر شد.

این یکی از الگوریتم های کلاسیک گوگل است. کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربر از متن را بررسی می کند.

وظیفه این الگوریتم جلوگیری از محتوای بی کیفیت و تکرار کلمات است.

الگوریتم پنگوئن

در 24 آوریل 2012، گوگل اولین نسخه پنگوئن را منتشر کرد.

این روش به اصطلاح کلاه سیاه برای وب سایت های سرکشی است که سعی می کنند با خرید لینک یا استفاده از لینک از وب سایت های معتبر با رتبه بالا (کلاهبرداری) رتبه وب سایت خود را افزایش دهند.

وب سایت های پر از کلمات کلیدی تکراری و لینک های غیر طبیعی توسط الگوریتم پنگوئن شناسایی و جریمه می شوند.

مثلا

خرید هدیه روز ولنتاین برای همسرتان قدم بزرگی است.

هدایای ولنتاین امسال باید راهی برای بیان میزان دوست داشتنتان باشد.

اطمینان حاصل کنید که هدیه روز ولنتاین به خوبی بررسی شده است.

اگر امروز عشق نشان می دهید، زندگی می کنید تا دوست داشته شوند. آیا برای انتخاب هدیه مناسب ولنتاین آماده اید؟

همانطور که می بینید کلمه "هدیه ولنتاین" چندین بار در این محتوای نازک ذکر شده است.

این یک کلمه کلیدی است و برخلاف دستورالعمل های وب مستر گوگل است.

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم نزدیک ترین و بهترین مکان مورد نظر کاربر را پیدا می کند.

اصلاح الگوریتم مغز

این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است، وظیفه این الگوریتم شناسایی مفهوم مورد نظر کاربر و نشان دادن بهترین پاسخ و همچنین بهینه سازی رتبه بندی نتایج جستجو می باشد.

سندباکس گوگل

یک سایت موقت (زمین بازی) برای سایت هایی که گوگل از حضور و فعالیت دائمی آنها مطمئن نیست

تفاوت بین الگوریتم پاندا و پنگوئن

به روز رسانی پاندا بیشتر در مورد مشکلات کیفیت است

در حالی که پنگوئن می‌خواهد هرزنامه‌ها یا لینک‌های توهین‌آمیزی را که سعی در دستکاری هر ردیاب رتبه‌بندی موتورهای جستجو دارند را حذف کند.

مهم است که هر دو به روز رسانی را پیگیری کنید. هنگامی که سایت شما توسط پاندا جریمه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که پنگوئن روی سایت شما نیز تاثیر بگذارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

در 26 سپتامبر 2013، گوگل یکی از مهم ترین پیشرفت ها را در الگوریتم موتور جستجوی خود منتشر کرد.

مرغ مگس خوار به گوگل یک پلتفرم "دقیق و سریع" ارائه می دهد که در آن جستجوگران می توانند با تایپ کلمات کلیدی خاص در موتور جستجو به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

همانطور که از نام الگوریتم پیداست، دقیق ترین، سریع ترین و دقیق ترین الگوریتم معرفی شده به گوگل در سال 2013 است و ویژگی های اصلی این الگوریتم به شرح زیر است:

عبارت جستجوی کاربر را با سرعت و دقت بسیار بالایی تجزیه و تحلیل می کند

بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن به کاربر می دهد

عبارات و کلماتی را که کاربر جستجو کرده است را درک می کند و هدف از جستجوی کاربر و تفاوت بین عبارات را تشخیص می دهد.

همچنین می‌فهمد و به Google کمک می‌کند بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد.

به عنوان مثال، الگوریتم مرغ مگس خوار تفاوت قیمت بین یخچال و بستنی طبیعی را تشخیص می دهد و آن را برای گوگل ارسال می کند تا محتوای مرتبط با جستجوی هر کاربر را ارائه دهد.

این الگوریتم با کمک دانش گراف گوگل، دقیقاً نتایج مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد و جستجوهای کاربران را عمیقاً درک می کند.

به عنوان مثال، اگر فقط بهترین رستوران کره ای را جستجو کنید و یک جمله پرس و جو کامل ننویسید، کارایی و دقت این الگوریتم بهترین رستوران های کره ای تهران را به شما نشان می دهد زیرا موقعیت شما را تشخیص می دهد یا نه، او می داند. جایی که شما هستید بهترین رستوران های کره را به شما نشان می دهد.

نمودار دانش گوگل

هر زمان که نتایج جستجوی گوگل یا پنالتی های گوگل ذکر می شود، حتما از خود پرسیده اید که گوگل چگونه می داند کاربر چه کلمات کلیدی و عباراتی را جستجو می کند؟

گوگل به عنوان یک فرد متفکر و یادگیرنده تمام محتوای سایت های مرجع را بررسی می کند تا دائما چیزهای جدیدی به دانش و تجربیات خود بیافزاید و به آن نمودار دانش گوگل می گویند.

نمودار دانش گوگل به کاربر از 0 تا 100 در صفحات مختلف جستجو می کند، به عنوان مثال اگر بیوگرافی یک بازیگر را جستجو کنید، همه فیلم ها را به ترتیب بازیگر، فیلم و کارگردان نمایش می دهد.

به عبارت دیگر، این به روز رسانی برای بهبود بازگشت نتایج برای یک کلمه کلیدی مشخص طراحی شده است، نه فقط خود کلمه کلیدی دقیق، بلکه چیزی که ما آن را "کلمات کلیدی هدف" می نامیم.

به یک معنا، پاندا و پنگوئن به روز رسانی مداوم الگوریتم های موجود بودند، در حالی که مرغ مگس خوار یک الگوریتم جدید است.

الگوریتم جدید از بیش از 200 عامل رتبه بندی برای تعیین ارتباط و امتیاز کیفیت یک سایت خاص استفاده می کند.

مرغ مگس خوار به عنوان یک خط جداکننده سئوی قدیمی را از سئو جدید جدا می کند

مراقب باش

مرغ مگس خوار از عبارات کلیدی طولانی به جای کلمات کلیدی استفاده می کند.

سایت هایی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنند بسیار موفق بوده اند.

91٪ از ترافیک جستجو از کلمات کلیدی دم بلند است.

با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی، شما اساساً ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید، که به مرور زمان بازدیدکنندگان بیشتری و در نتیجه لینک های بیشتری به شما می دهد.

به عنوان مثال، اصطلاحات "کافی شاپ" یا "کافه میامی" در حال حاضر در دسترس نیستند.

با این حال، اصطلاحات طولانی مانند "بهترین کافی شاپ در میامی" ممکن است رقابت کمتری داشته باشند، اما کاملاً برای مخاطبان شما مناسب هستند.

این روش تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا با آپدیت مرغ مگس خوار ادغام شده است.

قوانین الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بهبود سئوی وب سایت ایجاد کرد

از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید و از مترادف یا همان خانواده کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال، طبق گفته گوگل، هم لامپ ها و هم لامپ ها مفهوم یکسانی را منتقل می کنند.

استفاده از زبان نشانه گذاری گوگل (شما) برای کمک به گوگل برای درک بهتر صفحه وب سایت، به عنوان مثال، تشخیص می دهد که محتوای این صفحه ورزشی است یا هنری.

سرعت جریان را کم کنید، برای این منظور بخش های ساده ای مانند جداول و نمودارها و غیره را اضافه کنید. به محتوای وب سایت برای افزایش زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت.

در حال حاضر معنا و مفهوم سئو در رابطه با الگوریتم ها چیزی جز بهبود تجربه جستجوی کاربر با الگوریتم مرغ مگس خوار نیست، به جای جستجوی طولانی، می توان به سادگی با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر، نتایج جستجو را بهینه کرد.

فوکوس الگوریتمی مرغ مگس خوار

از کلمات خواسته شده استفاده کنید

از انکر تکست های مناسب استفاده کنید

مقالات و مطالب مختصر برای کاربران خاص

استفاده از تصاویر و ویدئوها در تولید محتوا

انکر تکست چیست؟

به تمام کاراکترها و کلمات موجود در محتوا یا مقاله مرتبط با وب سایت یا مقاله (لینک) دیگر، متن قابل کلیک گفته می شود.

انکر تکست ها باعث افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می شود.

یعنی گوگل وب سایت را جریمه می کند

کاهش و کاهش ترافیک ورودی

شاید واضح ترین نشانه جریمه افت رتبه SERP سایت شما باشد.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما برای مدتی از صفحه اول گوگل خارج شود، ترافیک سایت شما تقریباً بلافاصله اثرات آن را احساس می کند.

به طور دوره ای رتبه وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید، اما گاهی اوقات کاهش جزئی رتبه می تواند به دلیل بهبود رتبه وب سایت های رقیب شما باشد.

تنبیه دست

گوگل اخطارهای جریمه را از طریق پلتفرم Webmaster Tools برای صاحبان سایت ارسال می کند. فهرستی از نقض‌های سایت را می‌توان توسط مالکان در Webmaster Tools پیدا کرد.

Webmaster Tools می تواند به شما در شناسایی مشکلاتی مانند محتوای تکراری کمک کند. (در مقاله دیگری در مورد کنسول جستجو صحبت خواهیم کرد.)

اگر یک سیستم عامل نصب کرده اید، وارد شوید، جستجوی پیش نمایش و سپس HTML Enhancement را از منوی کشویی انتخاب کنید.

سپس گوگل لیستی از مشکلات احتمالی را ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد تا اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهید.

همه مجازات های الگوریتم به یک اندازه شدید نیستند.

جریمه الگوریتمی

پنالتی گوگل

بدون دریافت پیام از طرف گوگل، می توان فهمید که توسط گوگل جریمه شده اید، این یک جریمه خودکار است.

کلمات کلیدی وب سایت در جستجوی گوگل یافت نشد (این جریمه حذف نمی شود)

جستجوی پیوند شما در گوگل انجام نشد

زمان هایی که گوگل وب سایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد عبارتند از:

کارهایی مانند خرید لینک انجام دهید

لیست هرزنامه

اضافه بار کلمه کلیدی

ویروس ها یا بدافزارها را در وب سایت پخش کنید

یک نکته آخر:

تنها کاری که برای بهبود رتبه وب سایت خود باید انجام دهید این است که با ایجاد پیوندها به روشی مقیاس پذیر و ارگانیک و تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت بالا (خواه یک پست وبلاگ یا یک اینفوگرافی خلاقانه) ترافیک را افزایش دهید. در وبلاگ شما


بیشتر بخوانید: https://blogten.ir/mag-google-algorithm/